دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱

روایت رهبر انقلاب از آمار تلخ کشته‌های کرونا | خیلی انسان دل‌شکسته می‌شود؛ خیلی غصّه‌دار می‌شود

به گزارش به گزارش آوای خزر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر معظم رهبری، آیت الله خامنه‌ای فرمودند: سی نفر هم زیاد بود که آن وقتی که کم شده بود حدود سی و چند نفر، آن هم زیاد بود. این سی نفر هر کدامشان به تنهایی عزیزانی دارند، عزیز کسانی هستند، پدر دارند، مادر دارند، همسر دارند، فرزند دارند، برادر دارند، دوستانی دارند، اینها عزادار می‌شوند.

ایشان ادامه دادند:  اگر این رقم برسد حالا مثلاً به دویست و صد و هشتاد و صد و پنجاه و اینها، خب خیلی واقعاً غم‌انگیز است، حقیقتاً غم‌انگیز است. من خواهش می‌کنم همه کسانی که می‌توانند نقشی در این زمینه ایفا کنند به بهترین وجهی نقش خودشان را ایفا کنند.  

 رهبر معظم انقلاب همچنین بیان کردند: خوشبختانه مجموعه‌های درمانی در مسئله کرونا فداکاری کردند، دیگر انسان زبانش قاصر است از اینکه بخواهد مبلَغ فداکاری اینها را بیان کند؛ چه تعدادی از اینها خودشان مبتلا شدند و تعدادی جان باختند در این راه، در راه خدمت به مردم. اینها خیلی با ارزش است.

آیت الله خامنه‌ای اظهار کردند: من وقتی می‌بینم توی تلویزیون نشان می‌دهد که بعضی‌ها عبور می‌کنند و همین چیز ساده، همین ماسک را نمی زنند، وقتی من این را می‌بینم، من از آن پرستار خجالت می کشم، واقعاً خجالت می کشم که آنها آن جور دارند فداکاری می کنند، آن پزشک، آن پرستار، آن وقت این آدم، جوان یا غیر جوان حاضر نیست یک ماسک بزند؛ این عرض اوّل ما است.

ایشان بیان کردند: من خواهش می‌کنم همه‌ کسانی که در این زمینه مؤثّرند، همه در این زمینه فعّالیّت کنند تا بتوانیم در ظرف مدّت کوتاهی این زنجیره‌ سرایت را قطع کنیم و کشور را به ساحل نجات برسانیم.

نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها